2020-2021 Smart Bio Agro Guna Dron Racun, Tabur Baja Organik Sawah Padi 0175182681

Baja Organik Tanaman

2020-2021 Smart Bio Agro Guna Dron Racun, Tabur Baja Organik Sawah Padi 0175182681

Petani kini beralih kepada penggunaan teknologi pertanian baharu termasuk menggunakan dron bagi melakukan kerja sawah. Smart Bio Agro 2020-2021 Guna Dron Racun, Tabur Baja Organik Sawah Padi 0175182681

KELEBIHAN PRODUK

• Keluaran 100% Bumiputera Yang Formula Jenis Cecair Dengan Penghasilan Sendiri

• Produk Ini Dihasilkan Dari Bahan-Bahan Organik Yang Dikitar Semula Dan Dicampur Bahan-Bahan Kimia Yang Terpilih Untuk Pokok Pada Kadar Yang Bersesuaian

• Tidak Mengundangkan Bahaya Kepada Manusia,Binatang Dan Tumbuhan Sekiranya Penggunaan Yang Melebihi Dos

• Dapat Jimatkan Kos Penyelenggaraan Ladang

• Produk Ini Mengandungi Unsur Baja Asas,Baja Tambahan(Booster Biofat) Dan Kawalan Serangga (3 In 1)

• Produk Mesra Alam(Bio Green)

• Produk Ini Mempunyai Mikroorganisma Yang Baik(Em) Untuk Membaikpulihkan Tanah Yang Tidak Pernah Dirawat

Melalui kaedah moden itu, kerja membaja dan menyembur racun yang mengambil masa hampir sebulan menggunakan tenaga manusia, kini dapat dikurangkan hampir 50 peratus.

ORDER BAJA ORGANIK TANAMAN PADI – KLIK DI SINI

Ketika proses semburan dilakukan, tekanan kipas dron akan menghasilkan aliran angin ke bawah dan membuka pokok padi supaya racun sampai ke pangkal tumbuhan.

“Dron juga bersifat ‘jujur’ apabila berupaya mengesan koordinat lokasi penyemburan dalam sawah secara tepat kerana dilengkapi sistem pengesanan global (GPS).

“Jika bateri lemah semasa penyemburan, dron akan dibawa semula kepada pengendali untuk menukar bateri dan apabila ia diterbangkan, ia akan kembali ke lokasi terakhir penyemburan untuk kembali bermula di situ,”

ORDER BAJA ORGANIK TANAMAN PADI – KLIK DI SINI

Setiap relung atau 0.35 hektar sawah hanya mengambil masa kira-kira 10 minit untuk menyembur racun. Bagi keluasan 14 hektar, dron mampu menghabiskan semburan dalam tempoh sehari, berbanding tenaga manusia hanya mampu membuat semburan kira-kira tiga hektar sehari

BIOFAT Smart Bio Agro – Baja Organik Pokok Kelapa Sawit

Umum telah mengetahui tanaman kelapa sawit merupakan tanaman pertanian terbesar di negara ini. Justeru, penggunaan kelapa sawit untuk menghasilkan minyak secara besar-besaran pasti meninggalkan sisa tandan kosong yang banyak. Malah, hanya 10 peratus sahaja minyak dapat dihasilkan, manakala 90 peratus lagi merupakan sisa pertanian yang dikenali sebagai biomas.

Menyedari situasi tersebut, memberikan cetusan  idea kepada penyelidik Baja Organik En Hamdan menjalankan kajian mengenai penghasilan baja organik. Terhasil adalah 100% organik. Ia dihasilkan melalui Kaedah Pengomposan iaitu proses penguraian (Pengoksidaan) sisa buangan organik kepada bahan akhir yang stabil serta boleh digunakan semula untuk tanaman.

Nurul Adilah – 0175182681

Tags :

Baja Organik Tanaman

Share :

Leave a Reply

Boleh share sedikit detail, untuk memudahkan ⬇️

%d bloggers like this: